TOPLU TAŞIMA

TOPLU TAŞIMA

TOPLU TAŞIMA

              5393 Sayılı Belediye Kanununa göre önce Ulaşım ve Toplu Taşıma Birimi adı altında kurulan Müdürlüğümüz 2007 yılı başından sonra tüm ulaşım hizmetlerinin bağlanmasıyla Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü adını almıştır. Öncelikli hedeflerimizin başında olan toplu taşıma hizmetleri, gerekli olan yönetmelikler Meclisimizce çıkarılarak onaylanmasından sonra şehir içinde de hizmet veren 2 minibüs hattı ve Güzelyalı’da hizmet veren 1 minibüs hattı olmak üzere 3 hattın birleştirilerek Belediye otobüslerimizle birlikte Belediye Denetimli Halk Otobüsü sistemi kurulmuş olup 17 Haziran 2006 tarihinden bu yana Çanakkale Belediyesi ve mücavir alanlarında Belediye denetimli toplu taşıma hizmetleri yürütülmektedir. Bu arada araçların anında takibi, çeşitli raporların alınması istatistiki bilgi çıkarılabilmesi ve elektronik biniş yönünden kullanımının kolay olması nedeniyle Kent Kart elektronik sistemi tercih edilmiştir.
Sistemimizin sağlıklı,  çağdaş ve düzenli toplu taşıma Kepez Belediyesi Meclisince de benimsenmiş olup; Kepez Belediyesi Meclisi’nin talebi ve Çanakkale Belediye Meclisi’nin olumlu görüşü doğrultusunda Kepez Belediyesi ve Kepez’den kentimize gelen minibüs kooperatifi araçlarıda sistemimizin içine dahil olmuştur.Kepez’den gelen araçlarla birlikte toplu taşıma ağımız ve araç sayımızda genişlemiştir.
SS. 44 No’lu Çınarlı Dardonos Kooperatifi bünyesinde çalışan hat sahipleri haklarından feragat  etmiş ve 2008 yılında 2 adet, 2009 yılında 1 adet olmak üzere dokuz metrelik toplam 3 adet engelli otobüsü  sistemimize dahil edilmiştir.
Çanakkale Belediyesi otobüsü 14 adet, Halk Otobüsü 102 + 1 (engelli) adet, Kepez Belediyesi Otobüsü 1 adet olmak üzere; toplam 116 adet otobüs vardiya usulü çalışmaktadır.

ÖZEL HALK OTOBÜSÜ YÖNETMELİĞİ

Toplu taşıma sistemimize başladığımızda 22.000 olan günlük yolcu sayımız bugünlerde
yolcuların adaptasyonu neticesinde 65.000 üzerine çıkmıştır.

– 17 Haziran 2006 – 31 Aralık 2006 tarihleri arasında toplam 4.875.207 yolcu taşınmıştır.

– 2007 Yılında 11.569.654 yolcu taşınmıştır.

– 2008 Yılında 10.920.155 yolcu taşınmıştır.

– 2009 Yılında 10.696.541 yolcu taşınmıştır.

– 2010 Yılında 11.776.204 yolcu taşınmıştır.

– 2011 Yılında 13.409.067 yolcu taşınmıştır.

– 2012 Yılında 13.758.537 yolcu taşınmıştır.

– 2013 Yılında 13.794.417 yolcu taşınmıştır.

– 2014 Yılında 13.957.607 yolcu taşınmıştır.

-2015 Yılında 14.166.585 yolcu taşınmıştır.

-2016 Yılında 15.410.718 yolcu taşınmıştır.

-2017 Yılında 16.824.054 yolcu taşınmıştır.

-2018 Yılında 17.497.566 yolcu taşınmıştır.

Sistemimizde yaz, kış ve okul tatil dönemi için 3 değişik rotasyon planı uygulanmaktadır.
Yolcu şikayetleri ivedilikle değerlendirilerek, Şikayet Değerlendirme ve Ceza Komisyonumuzun görüşüne sunulmakta, yapılan inceleme neticesinde
sürücülere yönetmelik hükümlerine göre cezai yaptırımlar uygulanmakta ve sorunlar çözüme kavuşturulmaktadır. Ayrıca sürücülerimize belirli periyodlar ile eğitim verilerek, sık sık görüş alışverişi toplantıları düzenlenmektedir.

Özel Halk Otobüsü Yönetmeliği gereği halk otobüslerinde çalışacak şoförlerin seçimi şoför seçim komisyonu tarafından yazılı ve uygulamalı olmak üzere iki sınava tabi tutularak belirlenmektedir. Başvuruda bulunan şoförler ilk olarak trafik bilgisi ve davranış psikolojisi sınavına tabi tutulurlar, bu sınavda başarılı olan şoför
adayları uygulamalı sözlü sınava katılmaya hak kazanmaktadırlar.


Özel Halk Otobüsü Yönetmeliği gereği halk otobüslerinde çalışacak şoförlerin seçimi yazılı ve
uygulamalı olmak üzere iki sınava tabi tutularak belirlenmektedir. Başvuruda bulunan şoförler ilk
olarak trafik bilgisi ve davranış psikolojisi sınavına tabi tutulurlar, bu sınavda başarılı olan şoför
adayları uygulamalı sözlü sınava katılmaya hak kazanmaktadırlar.

Özel Halk Otobüsü Şoförlük Başvuru Belgeleri;

– 2 Adet Vesikalık Fotoğraf

– Nüfus Cüzdan Fotokopisi

– Ehliyet aslı ve fotokopisi ( Aslı kontrol edilecektir. )

– İkametgah Belgesi

– Sabıka Kaydı

– Psikoteknik Belgesi

– Portör Belgesi

– Sürücü Belgesi Detay Bilgileri Formu

– SGK Kaydı ( SSK, Bağkur veya Emeklilik Durumunu Gösterir Belge )

Yolcuların bilgilendirilmesi amacıyla güzergahlardaki duraklara hat haritaları ve güzergah
listeleri asılmıştır. Güzergahlarımız üzerinde bulunan önemli kavşaklara sinyalizasyon tesis edilerek
toplu taşıma araçlarının ve diğer araçların belli bir düzen içerisinde tehlikeye girmeden kavşakları
kullanmaları sağlanmıştır.
Buna ilave olarak elektronik kartımızda bakiyemiz yetersiz olduğunda otobüslerimize biniş yapabilmemiz için Türkiye’de ilk olarak kredi kartıyla biniş uygulaması 19/04/2007 tarihinden itibaren şehrimizde başlamıştır.
Araçlarımızı kullanan yolcuların doğru ve kolayca araç tercih edebilmeleri için araçlarımızın 3 tarafına hat renginde numarası ve güzergahını gösteren tabelalar asılmıştır. Yolcuların bilgilendirilmesi amacıyla çeşitli duyurular araç içerisindeki mobil ekrandan yapılmaktadır. Durakların fiziki durumları düzenlenmiş olup durak mesafeleri mümkün olduğu kadar standartlara uygun uzaklıkta olacak hale getirilmiştir. Ayrıca duraklara geçen hatların numaraları yapıştırılarak otobüs tercihlerinin doğru yapılması sağlanmış olup her durağa durak ismi verilmiştir. Şehrimizdeki otobüs duraklarına otobüslerin geliş durumları ile ilgili kaç durak kaldığının bilgisini belirlenen formatta verebilen 30 adet akıllı durak sistem panosu bulunmakta olup gelen olumlu tepkiler doğrultusunda modernizasyon ve  yenileme çalışmaları devam edecektir.

Belirtilen noktalara ulaşım ile ilgili saatleri öğrenmek, talep, öneri ve şikayetlerinizi iletmek için 217 58 90 numaralı Araç Takip ve Koordinasyon Merkezimizin telefon numarasını arayabilirsiniz.

‘’AKILLI DURAK’’

Durakta bekleyen yolculara, yaklaşmakta olan otobüsler hakkında bilgiler verilmektedir. Panelde; otobüsün hat numarası, gidiş yönündeki son durağın ismi ile kalan durak sayısı olmak üzere üç çeşit bilgi bulunuyor.

Ayrıca son yapılan çalışmayla, Çanakkale belediyesi ulaşım hizmetleri müdürlüğü engelli dostu uygulamalarına bir yenisini daha ekledi. Duraklarda bulunan akıllı panolara, yaklaşan otobüslerden hangisinin engelli binişine uygun olduğunu gösteren uyarı işaretleri konuldu. Yaklaşan otobüslerin kaç durak mesafede bulunduğunu gösteren akıllı durak uygulamasıyla otobüs bilgisinin yanı sıra, gelen aracın fiziksel engellilerin kullanımına uygun olup olmadığı da belirtiliyor. Işıklı panolardaki hat numaralarının yanında yer alan özel sembollerden otobüsün engelli rampasına sahip olup olmadığı öğrenilebiliyor.

Ayrıca görme engelli vatandaşlarımız için, akıllı durak  ekranlarında yazan bilgililerin, sesli olarak da anonsu yapılmaktadır.

SERBEST  KARTLAR

Serbest kartların geçerlilik dönemi, kartın serbest dolum bayisinde yüklenmesiyle başlamaktadır. Kart yüklendikten sonra dönem sonuna kadar hiç kullanılmaması halinde bile son kullanma tarihi geldiğinde geçerliliğini kaybedecektir. Kullanım süresi dolan veya dolmasına belirli süre kalan serbest kartlar yine serbest kart dolum bayiine götürülerek ilgili dönem ücreti ödenip kullanımının devam etmesi sağlanabilir. Serbest kart olarak basılmış kartlara normal kartlardaki ücret yüklemesi yapılamaz. Serbest kartlar sadece toplu ulaşım araçlarında kullanılacaktır. Bir serbest kart uygulamasından diğer serbest kart uygulamasına geçiş mümkün değildir.
Serbest Kart Kullanım Koşulları;
● Kartlar otobüslerdeki validatörlere gösterilerek kullanılır.
● Validatör kartın geçerlilik süresinin bitip bitmediğini kontrol eder.
● Kullanım limitini aşmamış ve son kullanma tarihi henüz dolmamış kartlar için sesli onay uyarısı bildirilir. Aynı anda ekranda ilgili kartın tipi ve geçerlilik süresinin dolacağı tarih gösterilir.
● Kullanım limiti aşılmış veya son kullanma tarihi dolmuşsa “Kartınızın süresi dolmuştur” uyarısı sesli ve yazılı olarak bildirilecektir.
● Serbest Kart Ücreti 50,00 TL’dir. Kartın kaybolması veya kartın kırılması halinde yeniden kart basıldığında 60,00 TL kart ücreti tekrar alınır. Teknik arızadan dolayı değişen kartlardan serbest kart ücreti alınmaz.
● Serbest kartları sadece kart sahibi kullanabilmektedir. Kart sahibi haricinde kullanılması halinde kart tamamen iptal edilir ve yenisi kesinlikle verilmez.
● Kullanıcı tarafından kart zarar görürse (kırılma, delinme v.b.) veya kaybolursa kartın son kullanma tarihine kadar yenisi verilmez.

BASIN KARTI İÇİN GEREKLİ BELGELER
– 1 adet fotoğraf
– Basın kartı aslı ve fotokopisi
– İlgili basın kuruluşundan çalıştığına dair yazı,
– Nüfus cüzdan fotokopisi
(1 Yıllık kullanım – 1460 adet biniş hakkı)

 

ÖNEMLİ BİLGİ: Yukarıda bulunan her türlü bilgi, fiyat ve açıklama sadece tanıtım ve bilgi verme amaçlıdır. Kullanıcı, bilgileri referans alarak bir işlem yapmak niyetinde olduğunda, nihai ve güvenilir bilgiyi, Çanakkale Belediye Başkanlığından veya ilgili kamu düzenlemelerini inceleyerek temin etmekle yükümlüdür. Detaylı bilgi için: 0286 2175890 – toplutasima@canakkale.bel.tr

İsmetpaşa Mahallesi Atatürk Caddesi No:39
ÇANAKKALE
444 17 17
7/24
ulasim@canakkale.bel.tr
www.canakkale.bel.tr
ÜST